Meny Parfyme Hårpleie Hudpleie Sminke
Parfym.se
Meny
Juleesker og gaveidéer! Finn gaven her!

Personvernerklæring

1. Generell informasjon om personopplysninger

Parfym.no ("Parfym Sverige", "vi", "oss" eller "vår") bestreber seg alltid på å beskytte ditt personvern og dine personopplysninger på best mulig måte. Formålet med denne erklæringen er blant annet å hjelpe deg med å forstå hvilke personopplysninger Parfym.no samler inn og hvordan vi bruker personopplysningene dine. Vi prøver alltid å være så tydelige som mulig om hvordan vi behandler personopplysningene dine. Har du fortsatt spørsmål om hvordan vi behandler opplysningene dine etter å ha lest denne erklæringen?

Ta gjerne kontakt med oss! E-post: kundeservice@parfym.no

2. Endringer

Vi arbeider kontinuerlig for å sikre at dine personopplysninger håndteres på best mulig måte. Parfym Sverige forbeholder seg retten til å gjøre endringer i denne personvernerklæringen. Alle endringer publiseres på nettstedet.

3. Hvem er ansvarlig for personopplysningene vi samler inn?

Parfym Sverige AB, organisasjonsnummer 556705-2799, Barnhusgatan 22, 111 23 (ikke besøksadresse), er ansvarlig for behandlingen av dine personopplysninger. Mer informasjon om selskapet finner du på www.parfym.no/om-oss.

4. Hvilke personopplysninger samler vi inn om deg, og hvorfor samler vi dem inn (formål)?

Personopplysningene vi har samlet inn om deg, brukes til ulike formål. I dette avsnittet forklarer vi hva de brukes til:

  • Hvorfor vi bruker personopplysningene dine.
  • Hvilke behandlinger vi utfører for å oppfylle formålet.
  • Hvilke personopplysninger som brukes for å oppfylle formålet.
  • Det rettslige grunnlaget vi baserer behandlingen på.
  • Hvor lenge vi oppbevarer opplysningene dine.

4.1 Formål - Administrere bestillinger/kjøp på nettet

Kategorier av personopplysninger som lagres og behandles for dette formålet:

  • Navn
  • Personnummer
  • Kontaktinformasjon (f.eks. bosteds- eller leveringsadresse, e-post og mobilnummer)
  • Betalingshistorikk
  • Betalingsinformasjon
  • Kjøpsinformasjon (f.eks. hvilken vare som er bestilt eller om varen skal leveres til en annen adresse).

Eksempler på behandlinger:

  • Vi leverer produktet eller tjenesten din (inkludert kommunikasjon med deg om leveransen).
  • Vi bekrefter din identitet og alder.
  • Vi administrerer betalingen din (dette inkluderer også å analysere hvilke betalingsløsninger vi kan tilby deg ved å sjekke betalingshistorikken din eller innhente kredittopplysninger fra kredittopplysningsbyråer).
  • Vi sjekker adressen din mot eksterne kilder som Qliro, Ratsit eller lignende.
  • Vi administrerer og kommuniserer med deg ved reklamasjoner og garantikrav i forbindelse med kjøpet ditt.

Rettslig grunnlag: Behandlingen er nødvendig for å oppfylle våre forpliktelser i kjøpsavtalen (kjøpsbetingelsene) som vi har inngått med deg. Ditt personnummer behandles ut fra hensynet til sikker identifisering. Personnummeret behandles i forbindelse med bestilling på vegne av en kunde eller ved krav fra betalings- og kredittforetak og i forbindelse med kredittopplysninger. Norske kunder ønsker ikke å oppgi sitt personnummer. Bør kun brukes ved kredittsjekk.

Lagringsperiode: Inntil kjøpet er gjennomført (inkludert levering og betaling) og i en periode på 3 år deretter for å håndtere eventuelle reklamasjoner og garantisaker.

4.2 Formål: For å kunne markedsføre oss og våre produkter og tjenester

Kategorier av personopplysninger som lagres og behandles for dette formålet:

  • E-postadresse, som brukes som det primære kommunikasjonsmiddelet.
  • Leveringsadresse og telefonnummer, som brukes som sekundære kommunikasjonskanaler.
  • Bestillingshistorikk, fødselsdato og kjønn, som brukes til å skreddersy vår kommunikasjon og våre tilbud til deg og dermed gjøre dem bedre og mer relevante for deg.
  • Personopplysninger som samles inn via informasjonskapsler (ikke-personlig informasjon). Les mer her - https://www.parfym.no/cookies.

Eksempler på behandlinger:

  • Vi viser relevante produktanbefalinger, sender interessebaserte artikler, gir forslag til handlelister eller lignende.
  • Vi forenkler din bruk av våre tjenester, f.eks. ved å lagre dine handlelister/valglister eller din valgte betalingsmåte for å gjøre fremtidige kjøp enklere eller for å minne deg på glemte/forlatte handlekurver.
  • Vi sender direkte markedsføring via e-post, SMS, sosiale medier eller andre lignende digitale kanaler og post.
  • Vi sender deg tilbud fra partnere.
  • Vi kjører tilpassede kampanjer/sender deg tilbud basert på kjøpshistorikken din.
  • Vi kjører generelle kampanjer eller sender generelle tilbud og invitasjoner til arrangementer.
  • Til dette formålet utfører vi analyser basert på dine eller andre medlemmers data. Les mer om dette under overskriften "analyser, statistikk og andre data vi bruker".

Rettslig grunnlag: Berettiget interesse. Behandlingen er nødvendig for vår berettigede interesse i å kunne markedsføre selskapet vårt og våre produkter og tjenester hvis du tidligere har kjøpt et produkt fra oss eller opprettet en brukerkonto, men ikke fullført kjøpet. Hvis du ikke er kunde hos oss, vil vi be om ditt samtykke på forhånd, f.eks. når du melder deg på nyhetsbrevet vårt.

Husk at du når som helst kan kontakte oss for å protestere mot vår direkte markedsføring. Alle våre nyhetsbrev inneholder en avmeldingsknapp. Du kan kontakte oss på kundeservice@parfym.no

Lagringsperiode: Senest 1 år etter din siste aktivitet (f.eks. når du sist foretok et kjøp, åpnet og klikket på en lenke i nyhetsbrevet vårt eller logget inn på brukerkontoen din).

4.3 Formål - Å oppfylle selskapets juridiske forpliktelser

Kategorier av personopplysninger som lagres og behandles for dette formålet:

  • Navn
  • Kontaktinformasjon (f.eks. adresse, e-post og telefonnummer)
  • Betalingshistorikk
  • Betalingsformasjon
  • Din korrespondanse
  • Informasjon om kjøpstidspunkt, kjøpssted, eventuelle feil/reklamasjoner.

Eksempler på behandlinger:

Vi kan ha behov for å behandle personopplysningene dine for å overholde juridiske forpliktelser, i henhold til lover, dommer eller avgjørelser fra offentlige myndigheter. Disse kravene kan være knyttet til vårt produktansvar eller sikkerheten til våre produkter, og i slike tilfeller kan vi ha behov for å utarbeide generell kommunikasjon og informasjon eller spesifikk informasjon til deg om produktvarsler og tilbakekallinger. Kravene kan også være knyttet til våre forpliktelser i henhold til regnskapsloven eller hvitvaskingsloven.

Rettslig grunnlag: Rettslig forpliktelse. Denne behandlingen av personopplysningene dine er påkrevd i henhold til relevant lovgivning.

For eksempel behandles følgende personopplysninger på grunnlag av at det er nødvendig for å oppfylle vår regnskapsplikt i henhold til regnskapsloven (1999:1078):

  • Ditt navn
  • Leveringsadresse
  • Fakturanummer
  • Varens art og mengde

Oppbevaringsperiode: Så lenge det er nødvendig for å oppfylle den aktuelle rettslige forpliktelsen eller i samsvar med gjeldende lovkrav. For eksempel er det et krav i regnskapsloven at opplysningene ovenfor skal lagres i 7 år. Et annet eksempel er produktansvarssaker der oppbevaringsperioden tilsvarer den maksimale garanti-/klageperioden på 3 år.

4.4 Formål: Å kunne håndtere kundeservicesaker.

Kategorier av personopplysninger som lagres og behandles for dette formålet:

  • Navn
  • Kontaktinformasjon (f.eks. adresse, e-post og telefonnummer)
  • Din korrespondanse
  • Informasjon om kjøpstidspunkt, kjøpssted, eventuelle feil/reklamasjoner.
  • Brukeropplysninger for brukerkontoen din Eksempler på behandlinger:
  • Vi kommuniserer med deg og svarer på spørsmål du sender oss via telefon eller digitale kanaler.
  • Vi bekrefter identiteten din (om nødvendig).
  • Vi undersøker klager og supportsaker. En supportsak kan for eksempel omfatte teknisk støtte.

Rettslig grunnlag: Berettiget interesse. Behandlingen er nødvendig for å oppfylle vår og din berettigede interesse i å håndtere kundeservicesaker.

Lagringsperiode: senest 12 måneder etter at kundeservicesaken er avsluttet.

4.5 Formål For å kunne evaluere, utvikle og forbedre våre tjenester, produkter og systemer.

Kategorier av personopplysninger som lagres og behandles for dette formålet:

  • Alder
  • Bosted
  • Korrespondanse og tilbakemeldinger om våre tjenester og produkter.
  • Kjøps- og brukergenererte data (f.eks. klikk- og besøkshistorikk)
  • Tekniske data om enhetene som brukes og deres innstillinger (f.eks. språkinnstillinger, IP-adresse, nettleserinnstillinger, tidssone, operativsystem, skjermoppløsning og plattform).
  • Informasjon om hvordan du har samhandlet med oss, dvs. hvordan du har brukt tjenesten, innloggingsmetode, hvor og hvor lenge ulike sider ble besøkt, svartider, nedlastingsfeil, hvordan du åpner og avslutter tjenesten osv.
  • Personopplysninger som samles inn via informasjonskapsler (ikke-personlig informasjon). Les mer her - https://www.parfym.no/cookies.

Eksempler på behandlinger:

  • Vi gjør tjenestene våre mer brukervennlige.
  • Vi tar frem data for å forbedre virksomheten vår ved å evaluere, effektivisere og planlegge nye butikk- og lageråpninger, innkjøp, lagerhold og leveranser eller utvikle produktsortimentet vårt.
  • Vi gir deg og andre kunder mulighet til å påvirke sortimentet vårt, for eksempel gjennom kunde- og markedsundersøkelser.
  • Vi produserer data for å forbedre IT-systemene for å øke sikkerheten for selskapet og for besøkende/kunder generelt. Les mer om dette under overskriften "analyser, statistikk og andre data vi bruker".

Rettslig grunnlag: Berettiget interesse. Behandlingen er nødvendig for å oppfylle vår og våre kunders berettigede interesse i å evaluere, utvikle og forbedre våre tjenester, produkter og systemer.

Lagringsperiode: For dette formålet er det vanskelig for oss å angi på forhånd hvor lenge personopplysningene dine vil bli lagret. I stedet har vi innført rutiner for løpende å kontrollere om personopplysningene dine fortsatt er nødvendige for dette formålet. Vi sletter personopplysninger som vi ikke har brukt på 12 måneder, ettersom vi da ikke lenger anser personopplysningene dine som nødvendige. Vi iverksetter selvfølgelig tiltak for å beskytte personvernet ditt. Når vi utfører analyser basert på personopplysningene dine, vil medarbeideren som utfører analysen, ikke vite at personopplysningene tilhører deg, selv om vi kan gjøre koblingen til deg basert på opplysninger vi har i et annet system.

4.6 Formål - For å forhindre misbruk av en tjeneste eller for å forebygge, forhindre og etterforske lovbrudd mot selskapet.

Kategorier av personopplysninger som lagres og behandles for dette formålet:

  • Personnummer
  • Navn
  • Kjøps- og brukergenererte data (f.eks. klikk- og besøkshistorikk)
  • Tekniske data om enhetene som brukes og deres innstillinger (f.eks. språkinnstillinger, IP-adresse, nettleserinnstillinger, tidssone, operativsystem, skjermoppløsning og plattform).
  • Data om hvordan våre digitale tjenester brukes
  • Eventuell korrespondanse

Eksempler på behandlinger:

  • Vi etterforsker og forebygger svindel og andre lovbrudd.
  • Vi iverksetter tiltak for å forhindre spamming, phishing, trakassering, forsøk på uautorisert pålogging til brukerkontoer eller andre handlinger som er forbudt i henhold til våre brukervilkår.
  • Vi iverksetter tiltak for å beskytte og forbedre IT-miljøet vårt mot angrep og inntrengning.

Rettslig grunnlag: Vår berettigede interesse i å forhindre misbruk av en tjeneste eller å forebygge, forhindre og etterforske straffbare handlinger mot selskapet.

Lagringsperiode: Fra innsamling og i en periode på (maksimalt) 12 måneder deretter. Hvis vi mistenker misbruk av en tjeneste eller at det er begått en forbrytelse, vil vi oppbevare opplysningene så lenge det er nødvendig for å etablere, utøve eller forsvare våre (eller en tredjeparts) rettslige krav.

5. Analyser, statistikk og andre opplysninger vi bruker

For visse formål gjennomfører vi analyser og produserer data basert på personopplysningene til våre kunder og medlemmer. Dette gjør vi for å markedsføre selskapet og dets produkter og tjenester og for å evaluere, utvikle og forbedre våre tjenester, produkter og systemer.

Analysene og produksjonen av data kan enten resultere i en segmentering av kundedatabasen vår eller i en spesifikk analyse av hvordan du som kunde opplever selskapet vårt og våre tjenester og produkter (i dette tilfellet lager vi en kundeprofil om deg).

Hvis vi kun segmenterer kundedatabasen vår, betyr det at vi ikke får større kundeinnsikt om deg, men segmentering handler om å få bedre innsikt i hvordan ulike kundegrupper opplever våre tjenester og produkter. I disse tilfellene bruker vi begrensede kundedata som kjøpshistorikk, alder og bostedsadresse. Dette er tilfelle når vi utfører analyser og tar frem data for å evaluere, utvikle og forbedre våre tjenester, produkter og systemer, og for deler av vår markedsføring.

Til annen markedsføring bruker vi flere personopplysninger slik at vi kan tilpasse tilbudet vårt til deg. Vi ønsker selvfølgelig at du skal få de fordelene, tilbudene, annonsene og andre tips som er relevante for deg!

For at vi skal kunne gi deg relevant innhold, må vi utføre kundespesifikke analyser basert på ytterligere personopplysninger. Opplysningene kan være knyttet til hvordan du bruker våre nettsider og andre digitale kanaler (f.eks. hvilke sider og deler av sider du har besøkt og hvilke søk du har gjort), kjøps- og ordrehistorikk, alder, bosted, spesifiserte kundevalg (f.eks. om produkter/tjenester, bransjer), sivilstand, språk og andre tekniske innstillinger, samt lokasjonsinformasjon fra kundens mobile enheter (f.eks. mobiltelefon eller nettbrett) eller resultater fra kundetilfredshets- eller markedsundersøkelser. Vi kan også supplere våre data med statistiske data (dvs. aldri data som er knyttet spesifikt til deg) fra andre kilder (f.eks. andre selskaper) for å få et best mulig bilde av dine interesser og preferanser basert på kundegruppen du tilhører.

Vi har stor respekt for personvernet ditt, og vi ønsker ikke å behandle personopplysningene dine for kundespesifikke analyser hvis du ikke er komfortabel med dette. Vi håper imidlertid at du liker fordelene, tilbudene og det personaliserte innholdet vi gir deg, så godt at vi kan fortsette å behandle personopplysningene dine til disse formålene.

Hvis du ønsker at vi skal slutte å utføre kundespesifikke analyser, kan du alltid protestere mot vår markedsføring til deg som kunde (inkludert våre kundespesifikke analyser, dvs. profilering). Hvis du benytter deg av din rett til å protestere, betyr det dessverre at du går glipp av dine personaliserte fordeler og tilbud og ditt personaliserte innhold.

6. Fra hvilke kilder får vi personopplysningene dine?

I tillegg til informasjonen du gir oss, eller som vi samler inn fra deg basert på dine kjøp og bruk av våre tjenester, kan vi også samle inn personopplysninger fra andre (såkalte tredjeparter). Opplysningene vi samler inn fra tredjeparter, er som følger:

  • Adresseinformasjon fra offentlige registre for å sikre at vi har riktig adresseinformasjon for deg.

7. Selskaper som vi kan utlevere personopplysningene dine til

Databehandlere. Personopplysningene dine kan deles med aktører som behandler personopplysninger på våre vegne som databehandlere. I tilfeller der personopplysningene dine utleveres, er det inngått databehandleravtaler for å sikre at våre databehandlere arbeider på en måte som beskytter personopplysningene dine. Vi har databehandlere som hjelper oss med:

  • Markedsføring (f.eks. løsninger for å sende deg markedsføringsmeldinger og optimalisere tilbudet vårt).
  • IT-tjenester (selskaper som håndterer nødvendig drift, teknisk støtte og vedlikehold av IT-løsningene våre eller lagrer personopplysningene våre).

Uavhengige behandlingsansvarlige. I tillegg kan vi også utlevere personopplysningene dine til andre selskaper som vil være selvstendig ansvarlige for behandlingen av personopplysningene dine. Vi utleverer personopplysningene dine til følgende selskaper som er uavhengige behandlingsansvarlige:

  • Logistikkselskaper og speditører (for levering av bestillingen din).
  • Samarbeidspartnere for betalingsløsninger (Qliro og andre selskaper som hjelper oss med betalingsløsningene våre).
  • Kredittopplysningsbyråer (for å tilby ulike betalingsmåter) Hvis hele eller deler av virksomheten vår selges eller integreres med en annen virksomhet, kan personopplysningene dine bli utlevert til våre rådgivere, potensielle kjøpere og deres rådgivere.

8. Overføring av personopplysninger til et land utenfor EU/EØS

Som hovedregel behandler vi og våre leverandører og samarbeidspartnere bare personopplysningene dine innenfor EU/EØS. I de tilfellene der personopplysninger behandles utenfor EU/EØS, foreligger det enten et kommisjonsvedtak om at det aktuelle tredjelandet sikrer et tilstrekkelig beskyttelsesnivå eller egnede garantier, i form av standardkontraktsklausuler, bindende konsernregler eller Privacy Shield, som sikrer at dine rettigheter ivaretas. Hvis du ønsker å få en kopi av beskyttelsestiltakene vi har iverksatt, eller informasjon om hvor de er gjort tilgjengelige, kan du kontakte oss. Hvis du ønsker å få en kopi av sikkerhetstiltakene vi har iverksatt, eller informasjon om hvor de er gjort tilgjengelige, kan du kontakte oss.

9. Hvor lenge oppbevarer vi personopplysningene dine?

Vi oppbevarer aldri personopplysningene dine lenger enn det som er nødvendig for det aktuelle formålet. Se mer om de spesifikke oppbevaringsperiodene under hvert formål.

10. Hvordan beskyttes personopplysningene dine?

Vi er opptatt av å sikre alle personopplysningene vi samler inn og behandler. Derfor har vi iverksatt en rekke sikkerhetstiltak.

Vi bruker SSL-protokollen, noe som betyr at personopplysningene dine er private når de sendes til nettstedet. Dette vises i nettadressefeltet med en grønn lås. Ved å klikke på den grønne låsen kan du få mer informasjon om dette, hvordan det fungerer og se en fullstendig liste over alle informasjonskapsler på nettstedet. Du bør sjekke at SSL ikke er slått av i innstillingene i nettleseren din.

Vi har egnet antivirusprogramvare, brannmurer og kryptering for å hindre uautorisert tilgang til vårt nettverk og våre data. Vi tar sikkerhetskopier av personopplysninger. Kun autorisert personale som trenger tilgang til personopplysningene dine for å utføre sine oppgaver, har tilgang til personopplysningene dine. Slike oppgaver dekkes av de ulike formålene vi lagrer og behandler personopplysninger for. Tilgang til de stedene der personopplysninger lagres og behandles, er begrenset til autorisert personale, som må identifisere seg for å få tilgang. Personalet er instruert i hvilke tiltak de skal iverksette for å behandle personopplysninger på en sikker måte.

Hvis det oppstår brudd på personopplysningssikkerheten, vil vi rapportere dette til Datatilsynet innen 72 timer og informere de berørte personene når det er påkrevd i henhold til gjeldende lovgivning.

11. Dine rettigheter

Når vi behandler personopplysningene dine, har du visse rettigheter som beskrevet i tabellen nedenfor. Hvis du ønsker å utøve noen av rettighetene dine, kan du kontakte oss på kundeservice@parfym.no.

  • Din rett til innsyn. Vi bestreber oss på å være åpne om hvordan vi behandler opplysningene dine. Hvis du ønsker å få innsikt i den behandlingen av personopplysninger vi gjør i forhold til deg, har du rett til å be om innsyn i opplysningene dine. Hvis vi mottar en innsynsbegjæring, kan vi be om ytterligere informasjon for å sikre at vi utleverer opplysningene til riktig person.
  • Din rett til retting. Parfym Sverige arbeider for å sikre at personopplysningene dine er korrekte. Hvis noen av personopplysningene du har oppgitt til oss må korrigeres eller oppdateres, f.eks. hvis du endrer adresse eller mobiltelefonnummer, ber vi deg om å oppgi korrekte personopplysninger ved å sende en e-post til vår kundeservice. Du har selvfølgelig rett til å be om korrigering av personopplysningene dine når som helst.
  • Din rett til sletting og begrensning. Under visse forutsetninger har du også rett til å be om sletting av personopplysningene dine eller begrensning av vår behandling. Vær oppmerksom på at vi kan ha rett til å avslå forespørselen din hvis det finnes juridiske forpliktelser eller andre legitime interesser som hindrer oss i å slette visse personopplysninger. Eksempler på slike juridiske forpliktelser er krav i regnskaps- og skattelovgivningen, bank- og hvitvaskingslovgivningen eller forbrukerlovgivningen. Når det gjelder våre berettigede interesser, vil vi ikke slette personopplysningene dine hvis det er nødvendig for å fastsette, gjøre gjeldende eller forsvare rettskrav. Hvis vi ikke kan etterkomme din anmodning om sletting, vil vi sperre personopplysningene for å sikre at de ikke brukes til andre formål.
  • Din rett til å protestere mot vår behandling (inkludert retten til å protestere mot direkte markedsføring og automatiserte beslutninger). Du har rett til å protestere mot vår behandling (f.eks. behandling basert på våre berettigede interesser). Personopplysningene dine kan heller ikke behandles for direkte markedsføringsformål hvis du protesterer mot slik behandling. Innsigelsesretten omfatter også analyser av personopplysninger (såkalt profilering) som utføres for direkte markedsføringsformål. Med direkte markedsføring menes alle typer oppsøkende markedsføringsaktiviteter (f.eks. per post, e-post og SMS). Markedsføringstiltak der du som kunde aktivt har valgt å bruke en av våre tjenester eller på annen måte oppsøkt oss for å få vite mer om våre tjenester, regnes ikke som direkte markedsføring (f.eks. produktanbefalinger eller andre funksjoner og tilbud på Mine sider).
  • Hvis du motsetter deg vår direkte markedsføring, vil vi slutte å sende deg noen form for utsendelser. Hvis du fortsatt ønsker å motta utsendelser i visse kanaler, trenger du ikke å motsette deg vår direktemarkedsføring. I slike tilfeller kan du velge å kun motta tilbud fra oss i de kanalene du ønsker, for eksempel e-post, men ikke SMS.
  • Du har rett til å motsette deg en avgjørelse som treffes ved hjelp av automatisert behandling når den har rettsvirkninger eller i betydelig grad påvirker deg på lignende måte. Dette gjelder ikke hvis avgjørelsen for eksempel er nødvendig for å inngå eller oppfylle en kontrakt med deg (for eksempel kredittsøknader).
  • Din rett til å kunne trekke tilbake et gitt samtykke. Har du gitt ditt samtykke til behandlingen vi utfører? I så fall har du rett til å trekke det tilbake når som helst. En slik tilbaketrekking kan være begrenset til bare en del av behandlingen. Når du trekker tilbake samtykket ditt, vil vi ikke samle inn nye opplysninger om deg til det formålet du samtykket til, men vi har fortsatt rett til å behandle opplysningene vi samlet inn om deg før du trakk tilbake samtykket. Hvis det ikke finnes noe annet rettslig grunnlag som krever at vi beholder opplysningene, sletter vi dem.
  • Din rett til dataportabilitet. På visse vilkår har du rett til å få utlevert personopplysningene om deg som du har gitt oss i et strukturert, alminnelig anvendt og maskinlesbart format, og har rett til å overføre dem til en annen behandlingsansvarlig (dataportabilitet). Dette gjelder for den behandlingen vi utfører på grunnlag av vår kontrakt med deg, eller hvis du har gitt ditt samtykke til en bestemt behandling.
  • Din rett til å klage til tilsynsmyndigheten. Hvis du har klager på vår behandling av personopplysningene dine, har du rett til å klage til Datainspektionen eller en annen kompetent tilsynsmyndighet som fører tilsyn med virksomheters behandling av personopplysninger.

12. Kontakt oss

Hvis du ønsker å utøve dine rettigheter som beskrevet ovenfor eller på annen måte ønsker å kontakte oss i forbindelse med vår behandling av dine personopplysninger, kan du gjøre det ved å kontakte oss via e-post - kundeservice@parfym.no

13. Lenker

Vi kan på Nettstedet lenke til andre nettsteder som er utenfor vår kontroll og vice versa. Selv om vi har som ambisjon å sikre at vi kun lenker til slike nettsteder som deler vårt syn på ditt personvern og håndtering av dine personopplysninger, er Parfym Sverige ikke ansvarlig for beskyttelse eller konfidensialitet og informasjon inkludert personopplysninger som kunder oppgir på andre nettsteder. Vi anbefaler at du leser personvernerklæringen til det aktuelle nettstedet.

14. Informasjonskapsler

Les mer om informasjonskapsler her - www.parfym.no/cookies

Parfym.se
Handlekurv (0) Handlekurv (0)

Gratis frakt over 499 kr!

Dine favoritter

Parfym AI